Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα είναι ενιαίο και πρότυπο.

Είναι προσαρμοσμένο στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και στηρίζεται εκπαιδευτικά σε πανεπιστημιακά δεδομένα, πλούσιο σε εναλλαγές και σύγχρονες παιδαγωγικές και επιστημονικές μεθόδους διδασκαλίας.

Ακολουθούνται οι σύγχρονες διδακτικές για την εκπλήρωση των εκπαιδευτικών στόχων, όπως υπογραμμίζονται από το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για την Προσχολική Εκπαίδευση, του Υπουργείου Παιδείας, ώστε το παιδί να διερευνήσει πολύπλευρα το περιβάλλον γύρω του και ταυτόχρονα να ανακαλύψει πτυχές του εαυτού του.

Ειδικότερα, στο Μεταβρεφικό τμήμα δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε ατομικές δραστηριότητες για την κοινωνική, συναισθηματική, νοητική και κινητική ανάπτυξη των μικρών παιδιών, καθώς και την υποβοήθηση της κατάκτησης δεξιοτήτων αυτονομίας.

Βασική προϋπόθεση για την υλοποίησή του είναι η συνεχής επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού με εξειδικευμένα σεμινάρια, για τα οποία μεριμνούμε σε μόνιμη βάση.

Σύμβουλος παιδαγωγικού έργου και υπεύθυνη για τη δημιουργία και την εκπόνηση προγραμμάτων, τη στήριξη, την εποπτεία και την επιμόρφωση της παιδαγωγικής ομάδας, είναι η κα Αντιγόνη Μπάτσικα.

Δραστηριότητες

Για το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων λαμβάνονται υπόψη οι εξατομικευμένες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, σε κάθε τμήμα. Επιπλέον, όλες οι δραστηριότητες προσαρμόζονται στις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε ηλικιακής ομάδας στην οποία απευθύνονται.

Η καθημερινότητα των παιδιών στη «ΓΕΛΑΣΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ» θέλουμε να είναι όσο πιο ευχάριστη και ενδιαφέρουσα γίνεται! Γι’ αυτό έχουμε φροντίσει να περιέχει ένα πλήθος δραστηριοτήτων. Αυτές οι δραστηριότητες έχουν επιλεχθεί με στόχο να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών και καλύπτουν τις εξής μαθησιακές περιοχές:

Παιδί και επικοινωνία

Εξοικείωση με διάφορα επικοινωνιακά εργαλεία, γλωσσική καλλιέργεια, κριτική σκέψη, πληροφορίες κατανόησης

Παιδί, εαυτός και κοινωνία

Προσωπική κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή

Παιδί και θετικές επιστήμες

Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες, πειράματα, τεχνολογία κατασκευών - STEΑM

Παιδί, σώμα, δημιουργία και έκφραση

Τέχνες

Οι ανάγκες του κάθε τμήματος είναι διαφορετικές, οι δραστηριότητες λοιπόν προσαρμόζονται ώστε να προσεγγίζουν θέματα που αφορούν πραγματικά τα παιδιά, τους προκαλούν ενδιαφέρον, εξελίσσουν τα ταλέντα τους και δομούν τις ιδέες τους για τον κόσμο.

Συμπληρωματικά προγράμματα

•Ειδικό πρόγραμμα ενσωμάτωσης των νέων παιδιών στη τάξη

•Εφαρμογή του πρότυπου προγράμματος συναισθηματικής ανάπτυξης, σε όλα τα τμήματα

•Εφαρμογή προγράμματος παιχνιδιών και δραστηριοτήτων Messy Play, σε όλα τα τμήματα.

•Εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης Αγγλικής γλώσσας, στο Μικρό Προνηπιακό τμήμα. Γίνεται εισαγωγή στην αγγλική γλώσσα. Η εκπαίδευση ξεκινά από την εξοικείωση των παιδιών με την αγγλική γλώσσα και την εκμάθηση λέξεων μέσα από παιχνίδια και κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό.

•Εφαρμογή των μηνιαίων Σχεδίων εργασίας

•Εφαρμογή προγράμματος Χορού/Κινητικής αγωγής
•Πρόγραμμα επιλογής Κολύμβησης

•Πρόγραμμα επιλογής Mini Sports – Baby Yoga
•Πρόγραμμα επιλογής Tae Kwon Do

Τι είναι το πολυαισθητηριακό παιχνίδι – Messy – Sensory play;

Είναι η ελεύθερη εξερεύνηση και πειραματισμός με υλικά που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις (φυσικά υλικά και όχι μόνο…). Πρόκειται για το αισθητηριακό παιχνίδι, δηλαδή αυτό που εγείρει όλες τις αισθήσεις του παιδιού με τη μόνη διαφορά ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται λερώνουν! Ένα παιχνίδι που ψυχαγωγεί και βοηθά στην προσωπική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών!

Οι δραστηριότητες αυτές βασίζονται, κυρίως, σε φυσικά υλικά, όπως πηλό, πλαστελίνη, αφρός, χώμα, άμμο, αλεύρι, δημητριακά, ρύζι, νερό, καθώς και βρώσιμα χρώματα.

Το πρόγραμμα Χορού – Κινητικής αγωγής περιλαμβάνει παιχνίδια που επεξεργάζονται τον τρόπο έκφρασης, εκτόνωσης και σωματικής άσκησης.

Είναι μια μορφή τέχνης που καλλιεργεί πνευματικά και σωματικά. Η σχέση της κίνησης με τη μουσική είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό γιατί εξασκεί το ρυθμό, την μουσικότητα, είναι προσωπική έκφραση, εμπνέει και καλλιεργεί το πνεύμα.

 

Γίνεται ομαδικά οπότε τα παιδιά μαθαίνουν από μικρή ηλικία να πειθαρχούν, μαθαίνουν να συγκεντρώνονται γιατί πρέπει να τελειοποιήσουν κάποιες κινήσεις, μαθαίνουν να έχουν εναρμονισμένες και ελεγχόμενες κινήσεις, μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομαδούλες και βοηθάει πολύ το σώμα και την στάση του, ενισχύοντας το νευρομυϊκό συντονισμό και τη μυοσκελετική ανάπτυξη των παιδιών. Εφαρμόζεται 1 φορά εβδομαδιαία, σε όλα τα τμήματα, από την εξειδικευμένη καθηγήτρια Χορού & Κινητικής αγωγής, κα Ράνια Θωμαδάκη.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους τα παιδιά παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις, κουκλοθέατρο και παραστάσεις Θεάτρου Σκιών, από παιδικούς θιάσους που προσκαλούμε στον χώρο του σχολείου μας.

Το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου μας, αλλά και η ψυχαγωγία των παιδιών μας, δεν περιορίζονται στους χώρους του σχολείου. Γι’ αυτό στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οργανώνουμε εξωσχολικές εκπαιδευτικές εξορμήσεις και επισκέψεις σε πολιτιστικά πάρκα, καθώς και εκδρομές, παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, σε πολύ κοντινούς θεατρικούς χώρους. Όπως επίσης γίνεται και η παρακολούθηση και η συμμετοχή των παιδιών σε κατάλληλα βιωματικά εργαστήρια, εντός κι εκτός σχολείου.

Αθλητικό πρόγραμμα Mini Sports

Το σχολείο μας συνεργάζεται με την αθλητική εταιρεία: «RACKET  PLANET».

Μια ομάδα γυμναστών επισκέπτεται το σχολείο μας, κάνοντας παιδικό αθλητικό πρόγραμμα, κατάλληλα διαμορφωμένο για πολύ μικρά παιδιά.


Στόχοι αθλητικού προγράμματος

•Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων (ευκινησία, ταχύτητα, αντοχή)
•Βελτίωση του συντονισμού χεριών -ποδιών ,του ρυθμού και της ευλυγισίας των μικρών παιδιών.
•Εκμάθηση της βασικής τεχνικής τεσσάρων δημοφιλών αθλημάτων.
•Κοινωνικοποίηση, ομαδικότητα-συνεργασία
•Σταδιακή εκμάθηση απ‘ το εύκολο στο δύσκολο με βάση τις ηλικίες των παιδιών


Αθλήματα

Μίνι τένις, μίνι μπάσκετ, στίβος, Baby Yoga

 

Αθλητικό πρόγραμμα Tae Kwon Do

•Το πρόγραμμα του Τae Kwon Do είναι προσαρμοσμένο στις ηλικίες των παιδιών και πραγματοποιείται από εξειδικευμένη προπονήτρια.
•Προάγει την υπακοή, τον αυτοέλεγχο και την πειθαρχία των μικρών «Νinja».
•Τα παιδιά μαθαίνουν την βασική τεχνική του αθλήματος , την ορολογία και πάνω απ’ όλα διασκεδάζουν με πολλά ομαδικά παιχνίδια.
•Δεν υπάρχει σωματική επαφή μεταξύ των παιδιών, για λόγους ασφαλείας και διότι δεν ταιριάζει με την φιλοσοφία των πολεμικών τεχνών, σε τόσο μικρή ηλικία.

•Χριστουγεννιάτικη γιορτή
•Αποκριάτικη γιορτή (μόνο για παιδιά)
•Καλοκαιρινή γιορτή- παρουσίαση θεατρικών μουσικοχορευτικών δρώμενων
•Εορτασμός γενεθλίων & ονομαστικών γιορτών του παιδιού
•Εορτασμός παγκόσμιων ημερών & εφαρμογή κατάλληλου προγράμματος
•Θεματικές γιορτούλες, σε σχέση με το παιδαγωγικό πρόγραμμα της τάξης